Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. október 3.
Az elménk nem képes fölfedezni Főpapunk megszerzett érdemeit, azonban a hitünk igen. A kegyelem képessé tesz arra bennünket, hogy a bárány vérébe vetett hit által progresszíven a láthatatlan világban működjünk. Pál minta erre. Nyilvánosságra hozta és érthetővé tette Isten titkait. Mennyei célokat fektetett le, amelyek léteztek, de eddig el voltak rejtve. Isten terve azért győztes, mert felülmúlja a természetes mértéket. Amikor a kereszténységben testi gondolkodás dominál, akkor nincs tudatában annak, hogy egy elkészült mennyei segítség áll rendelkezésére a negyedik dimenzióban. A hit harca azt jelenti: az egyház veszi a láthatatlant és megváltoztathatja a láthatót.
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. október 10.
Sok-sok keresztény gondolja azt, hogy autodidakta módon lehet a kegyelemben növekedni. Isten fiai tudnak győztesnek lenni megigazulásuk láthatatlan kulcsaival, mert erre senki más nem képes. A hit igazságosságának gyakorlati szerepei: igazságunkra épülő megvallásunkban, Krisztus érdemeiben és a szellemi kihívásokban lévő győztes fellépésünkben van. Szét kell választani az üdvösségkor lévő megigazulás állapotát, a hitet átható megigazulás cselekedeteitől. Hit szerepe ebben az, hogy az engesztelő vér általi megigazulás identitásához folyamatosan hozzáférjünk. A megigazult ember képes Isten karaktereivel felruházva lenni.
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. október 17.
A megigazulásról szóló kijelentés - amit bírunk -, túl van azon a részleges valóságon, amit látunk és érzünk elménk által. Amikor a megigazulás ajándékában (gr dikaoma khariszma) nem fejlődik belső emberünk, akkor a szellemi javak jelentősége csekély, identitás vesztett nép leszünk. A megigazultságukat meg nem értő nép préda a gonosz fejedelmek előtt. Ezért provízióként tanítanunk kell az előttünk álló diabolikus - nefilim szerű - szellemi klímaváltozás miatt. Jézabelnek az egyháztörténelemben való felbukkanása azt mutatja, hogy nem csupán ó.sz.-i személyről van szó. Fő tevékenysége ’pszeudo karizmatikus’ eszközökkel lerombolni a mennyei identitást és fejlődést. (ld. Thiatira)„Tudom a te dolgaidat, szeretetedet, szolgálatodat, hitedet, tűrésedet és az utolsó cselekedeteid többek elsőknél. De van panaszom ellened, mert megengeded amaz asszonynak Jézabelnek…” Jel 2:20.
1. rész
2. rész
Nochta Pál, Aratás gyülekezet, 2015. október 25.
2 Királyok 6,24-től olvashatunk arról, hogy a szíriai hadsereg körülvette Samáriát és hosszú ideig tartották zárva a várost, ezért idővel hatalmas éhínség támadt. Annyira, hogy már a szamár fejét és a galamb trágyáját is árulni kezdték. Ebben a helyzetben különböző módon reagáltak, a király elkeseredett, egyik főembere pedig annyira cinikussá vált, hogy még Elizeus által kihirdetett prófétai beszédnek jövőképének sem tudott hinni. Sok válságos helyzetet találunk a mai gyülekezetekben, de sajnos ezek jelentős része még mindig nem oldódott meg. Ezért könnyen megkeményedhet a szívünk, majd idővel cinikussá válunk Isten dolgaival kapcsolatban. Istennek a mostani időszakra is van prófétai beszéde az egyház számára.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. október 30.
Amikor egy nemzet vagy egyén Istenhez könyörög kegyelemért, Isten annyira irgalmas lesz, hogy nemcsak politikai vagy szinkretista (jezabeli) fogságból szabadítja meg népét, hanem még hosszú évekig helyreállító építkezést tud biztosítani nekik. Amikor nemzeti megtérést hozott Jósiás király, -aki még Dávidnál is jobb szívű volt-, a prófétai szó nem elindította, hanem feltartóztatta az eljövendő ítéletet népe életében. Manasse bűne miatt a babiloni fogság visszafordíthatatlanul bekövetkezik. Kijelentette ezt Jósiás kortársa Sofóniás, túlhaladva ezzel a nemzeti kijelentés szintjét. AZONBAN, választ is ad arra, hogyan tud Isten egy korszakot spirituálisan élhetővé alakítani az un. „úr napja” előtt. „Keressétek az Urat mindnyájan e föld alázatosai, akik az ő ítélete szerint cselekszetek; keressétek az igazságot (hb.cedeq), keressétek az alázatosságot, talán megoltalmaztattok az Úr haragjának napján!” Sof 2:3.
1.rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. február 28.
A hívő családoknak lényegbevágó, hogy a Szent Szellem belehelyezze a jövőről azt a mennyei látást, amely állandóan motiválja és produktívvá teheti Őket. Istennek célja, hogy a mennyet beintegrálja a családba. Újszövetségben visszaállítja Isten az eredeti rendet a családban, amelyet Ádám elvesztett. A láthatatlan és a látható világot az atyaság szerkeszti egybe, mert a nemzetek is atyaságból származnak. Ezért fontos leraknunk erősen a Bibliai házasság fundamentumait és tudatosítsuk magunkban, hogy mit tervezett Isten előre a család számára. A házasság az szövetség. Ez egy letett élet, ahol a hívők nem önmagukért élnek. Ezért a tanításban elindultunk a szövetség megértésében is. „Térdet hajtok az Atya előtt, akiről az egekben és a földön valamennyi atyaság nevét kapta.” Ef.3:14.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. február 21.
Utolsó időkben élünk, új események előtt állunk. Újszerű természetfölötti kísértésekkel kell a családoknak szembenézniük. Fontos, hogy azokra a jelekre is figyelmezzünk, amelyet Isten előre jelzett a jelenések könyvében. Az egyház egy része szekularizálódik, prostituálódik, ezért át kell gondolnunk, rendelkezünk-e olyan természetfeletti védelemmel családjainkban, hogy elkerüljük a katasztrófákat. Sokszor az atyák nem tudják, hogy túlélik-e vagy nem, de működnie kell, mert a házasság szövetségi partnerség az Atyával.
A megélhetés sem lehet ürügy arra, hogy passzívak legyünk, elmenekülve a szellemi felelősségétől. Ezért a babiloni egyházmodellel rendelkező családok és a mennyei értékrendűek között konfliktusok fognak létrejönni. „És az ő homlokára egy név volt írva: Titok; a nagy Babilon, a paráznáknak és a föld utálatosságainak anyja.” Jel 17:5
1. rész
2. rész
Nochta Pál, Aratás gyülekezet, 2015. február 14.
Az egyházban és a világban egyaránt történnek velünk olyan események, amelyek által az ördög el szeretné érni, hogy ellankadjon, végül pedig teljesen elsorvadjon a szellemi életünk. A folyamat eredményeként megtévesztett állapotba kerülhetünk, vagyis antikrisztusivá válhatunk. Erre egy újjászületett hívőnek sokkal inkább meg van a lehetősége, kivéve, ha benne marad Krisztusban. Ezt úgy tudja elérni, hogy folyamatosan engedi a benne lévő Szellemnek, hogy tanítsa a kijelentett igén keresztül. Így a hívő ember szüntelenül az Istentől számára kijelentett igékre figyel, ahogyan a kenet tanítja.
Tóth Lajos, aratás gyülekezet, 2015. február 7.
Mi azért vagyunk itt, hogy betöltsük a menny nagyköveti megbízatását. Ezt a mandátumot adta Isten Ádámnak, aki Krisztus képmása volt. Azért vagy Isten képében és hasonlatosságában, mert szellemi emberként lettél megteremtve. Az ok, amiért az Egyház nem helyesen dominál: nem látja azt, kicsoda Krisztusban. Neked fejlesztened kell erről a látásodat, mert az idők csak veszedelmesek lesznek. Az emberek – beleértve sok hívőt –a világkorszak megfélemlítettségében élnek. „Ne tántoríttassatok el egyhamar a ti (szellemi) értelmetektől…ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik előbb a szakadás (aposztázia) és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia.” 2 Thess 2:3
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. január 31.
Isten célja velünk az, hogy Fiának képmására alakuljunk át az Antikrisztus sötét korszaka előtt. Ugyanis senki sem szeretne a hét évig tartó korszak alatt hamis vallási konferenciákra járni. A bűnbeesés után az ádámi faj ezt a képességét veszítette el, majd elszakadt az isteni küldetéstől, de Krisztusban újraformált minket. Ez forradalom. Miután pedig átalakulunk, belső változás és növekedés kezdődik, az Ő teremtő igéjének (rhéma) fénye által. Zsoltárok szerint az embert tisztességre és dicsőségre való személynek teremtette. Az edény belső értékét a tartalom határozza meg, s a mennyei dolgokat csak ezen edények tartalmazzák. Szentírás szerint Isten jelenlétét csak lényéhez hasonló képes közvetíteni. „Aki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik.” 2Thess 2:4 a
- 1. rész
- 2. rész
Még...
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. január 24.
Egy Új Korszak köszöntött ránk világpolitikai, gazdasági és kulturális szempontokból. Kegyelem korszakának befejezésekor az Antikrisztushoz való viszonyulásunk sorsdöntő lesz. Az ő legfőbb terve, hogy képimádással egyszerre átalakítsa a bukott- és Krisztusi embert. Az előző generáció szellemi tradíciója nem lesz elég, mert a történelem megértéséhez mennyei súgás szükségeltetik. Ez tudja megőrizni és természetfölötti szinten tartani a keresztény látását a láthatatlan dolgok felé. A hívő növekedése függ az Istenképűségének feldolgozásától és azzal való hasonulásától. Ha a dicsőség és tisztesség helyreállító ereje hiányzik az ember életéből, akkor nincs betöltve a hívő leglényegesebb szellemi, lelki és fizikai szüksége sem.
- 1. rész
- 2. rész
Várkövi Krisztián, Aratás gyülekezet, 2015. január 19.
A Biblia hiteles dokumentum, amely a szövetségek Istenét mutatja be számunkra. Az örökkévaló Isten Jézus Krisztus által örökkévaló szövetség ajánlatával fordult az emberiség felé, melynek elfogadása az embert az Ő királyságába vezeti. Az ember felelőssége az, hogy Isten kezdeményezésére hogyan reagál. Ha hittel, bizalommal fogadjuk el Isten kinyújtott kezét, akkor nem kell többé szégyenkeznünk a bűn miatt és felemelt fejjel vallhatjuk: Jézus a legfőbb szövetségesünk. „És amiképpen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképpen kell az ember Fiának felemeltetnie. Hogy valaki, hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” Jn.3,14.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2015. január 10.
Szentírás kijelenti, hogy a gyülekezetek nagy többsége (un. parázna asszony) már nem lesz képes visszafordulni az Antikrisztus (gr.felkent ellen) szellemeinek hatásaitól. Az egyház (gr. khrisztianosz - kenettel felruházottak) elsősorban kenet hordozói, hogy örökséget és hagyatékot hozzanak létre a szellemi világban.A kenet mára szinte „ingerszóként” van jelen a M.O.-i szolgálók többségében. Jelenleg csak fogalmaink vannak a királyság céljairól, Szellem jelenlétéről és a kenet működésének titkairól. A belső kenet tesz képessé bennünket arra, hogy az intellektuális megtapasztalás fölött álló mennyei ajándékainkat megossza és átváltoztasson Krisztus hasonlatosságára. A valódi egyház így felkenetettségében cselekvő lesz és egyben Krisztus képű.
A XXI. századi kereszténység túlnyomó részt nem beszél a pénz szerepéről vagy piszkos dologként tekint rá. Általános egy európai keresztény ember fejében az, hogy az ember szegénységéből való tudatos kitörés szándéka ill. anyagi gyarapodásának vágya erkölcsileg megkérdőjelezhető. Ezért szemügyre vesszük az anyagi területet a Szentírás fényében. Felteszünk néhány kérdést: Jézusnak mi volt a megítélése az anyagi egzisztenciáról, mi a véleménye a pénzügyi területről és mi a hozzáállása az anyagi sikerhez. Tényleg a pénz minden rossznak a gyökere? A kapitalizmus közgazdasági ismeretei és gazdasági fejlődése teljesen összeférhetetlen a kereszténységgel? Ezekre és hasonló kérdésekre keressük a választ rendszeresen.